Anmäl dig och dina kollegor här!

11 april 08:30-11:30YESBOX - Home of entrepreneurs

Påverka föreningens arbete, mingla och inspireras

CSR Västsveriges styrelse och kansli hälsar föreningens medlemmar och gäster varmt välkomna till årsmötet 2024! Kom för att påverka föreningens arbete, nätverka och låt dig inspireras. Temat för i år är Transformation.

Vi står inför en stor transformation för att kunna nå en hållbar utveckling. Transformationen behöver ske på flera områden samtidigt utan ha negativa konsekvenser för andra områden. Det är då viktigt med ett systemperspektiv och en ökad kunskap inom hållbarhetsområdet. Vi kommer att inspireras kring ämnet ur olika perspektiv av våra gästföreläsare.

Från 8.30
Vi inleder med en trevlig frukost tillsammans

9.00 Årsmöte

Dagordning och årsmöteshandlingar kommer i god tid publiceras på föreningens hemsida och skickas ut till alla anmälda. Finns det förslag eller motioner ska dessa vara verksamhetschef Kajsa Humlén Kirbe tillhanda senast den 14 mars.

Ta del av handlingarna här

10.00-11.30 Mingel och inspirationsföreläsning

Vi inspireras av Julia Renström från Profu och Anna Lilja från Yrgo. Läs mer om dem nedan.

Psst! Har du en kollega, kund, leverantör eller samarbetspartner som är intresserad av hållbarhet? Bjud gärna med en gäst till årsmötet genom att be personen anmäla sig.

Varmt välkommen!

Önskar styrelsen för CSR Västsverige

Målgrupp

Den här träffen passar dig som är medlem i CSR Västsverige eller som vill lära dig mer om föreningens arbete.

Plats

Den här träffen är både digital och fysisk, välkommen att delta på det sätt som passar dig. Om du deltar digitalt ansluter du till mötet via länken i ditt bekräftelsemail. Om du deltar fysiskt träffas vi på Yesbox - Home of entrepreneurs, i Gamlestadens fabriker på Väverigatan 4 i Göteborg. Du tar dig enklast hit med spårvagnen till Gamlestads torg eller bussen till Kristinedal. Kommer du med tåg heter den närmsta stationen Gamlestaden. Välkommen!

Kostnad

Den här träffen ingår i medlemskapet i föreningen CSR Västsverige, du som deltagare investerar din tid.

Anmäl dig och dina kollegor här!

Julia Renström
Konsult på Profu

Engagerad civilingenjör och konsult med ett brinnande intresse för energi och hållbarhet i systemperspektiv. Julia Renström från forsknings- och konsultföretaget Profu berättar om dagens och framtidens energilandskap, med diskussion om utmaningar och möjligheter i förändringsresan där alla har en roll.

Systemperspektiv, samverkan, ledarskap och mod är nyckelord i omställningens möjliggörande!

Anna Lilja
Rektor på Yrgo

I den transformation som samhället står inför krävs rätt kunskap. Hur redo är Västsverige? Som en del av Västsveriges kompetensförsörjning har Yrgo aktuell information om vilken kompetens som efterfrågas i den hållbara omställningen. Anna Lilja kommer dela med sig av sina insikter och behoven framåt.

Arrangör